Tuesday, April 15, 2014

Pengarah Komunikasi PKR Akui Anwar Hantar Surat Pengurus Dana Yahudi

Pengarah Komunikasi PKR Akui Anwar Hantar Surat Pengurus Dana Yahudi

AIDCNews – 08/03/12 – Pengarah Komunikasi KEADILAN, Nik Nazmi Nik Ahmad hari ini mengakui dan mengesahkan pendedahan tiga pucuk surat kepada pengurus dana Yahudi itu ditulis oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Surat yang didedahkan itu tidak pun menimbul kontroversi, malah akhbar arus perdana itu hanya memetik dari laporan blog yang juga milik pro Umno.
“Malah kandungan surat tersebut adalah di mana Anwar menyatakan keperluan proses pilihan raya yang bersih dan adil.
“Serta menyeru NED iaitu sebuah agensi dwi-parti Amerika Syarikat untuk menyokong usaha rakyat tempatan yang mahukan pilihan raya bersih dan adil,” katanya seperti dilaporkan KeadilanKini.
Jawapan Pengarah Komunikasi Keadilan itu juga mewakili pemikiran Anwar kerana kenyataan tersebut turut dimuat turun dalam laman rasmi Ketua Umum PKR, anwaribrahimblog.com, hari ini.
Nik Nazmi yang juga Adun Seri Setia berkata laporan berita tersebut merupakan usaha media Umno untuk mengalih perhatian rakyat ekoran pendedahan surat menyurat Dr Mahathir kepada pemimpin-pemimpin Yahudi Israel.
AIDCNews mendedahkan tiga pucuk surat yang bertanda tangan Anwar dihantar kepada dua pengurus dana berbangsa Yahudi yang berpengkalan di Amerika Syarikat (AS).
Dua pucuk surat bertarikh 18 Jun 2007 dan 29 Julai 2007 menggunakan kepala surat AIA syarikat milik Anwar berpengkalan di AS ditujukan kepada Carl Gershman, Presiden NED (National Endowment for Democracy) yang beralamat di 1025 F Street NW, Suite 800, Washington DC 20004.
NED adalah sebuah yayasan dana demokrasi yang didalangi neo-konservatif di AS yang mewarisi operasi gelap CIA untuk campur tangan menaja tokoh-tokoh proksi pro-AS di seluruh negara.
Berikut dilampirkan dua pucuk surat tersebut.



Manakala surat ketiga adalah sepucuk surat yang bertanda tangan Anwar, bertarikh 15 Disember 2006 dihantar kepada penyangak matawang Yahudi, George Soros beralamat Soros Fund Management, 888 7th Avenue, 33 Floor New York, NY 10106.
Surat kepada Soros Fund itu menggunakan kepala surat AccountAbilty, di mana Anwar merupakan Presiden Kehormat organisasi yang berpengkalan di London yang sering disebut-sebut organisasi pro-Israel, naungan Al Gore, bekas Naib Presiden AS itu.



Ketika Anwar menghantar surat kepada pengurus-pengurus dana Yahudi itu, Nik Nazmi adalah salah seorang pembantu khasnya.
Sila baca AIDCNews bertajuk “Pendedahan Surat – Surat Anwar Kepada Yahudi : Carl Gershmen – Presiden NED” dan “Pendedahan Surat – Surat Anwar Kepada Yahudi – Soros” untuk mendapat penjelasan lanjut.
Utusan Malaysia dalam laporan muka depan hari ini melaporkan dua pucuk surat yang didakwa ditulis Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada sebuah organisasi yang mempunyai kaitan dengan sebuah agensi perisikan antarabangsa pada 2007 mendedahkan Ketua Pembangkang itu pernah meminta campur tangan asing untuk memberi tekanan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Surat-surat itu yang dipaparkan menerusi blog AIDC di www.anwaraidc.com hari ini mendedahkan permohonan Anwar kepada Presiden National Endowment Democracy (NED), Carl Gershman bagi tujuan tersebut.
Menurut AIDC, surat bertarikh 18 Jun 2007 dan 29 Julai 2007 itu menggunakan kepala surat AIA yang ditandatangani oleh Anwar dan ditujukan kepada Gershman di Washington D.C.
“AIA adalah singkatan kepada Anwar Ibrahim & Associates, sebuah syarikat milik Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu yang berpangkalan di Virginia, AS.
“Menurut rekod, syarikat itu ditubuhkan pada April 2005 dan berdaftar dengan Suruhanjaya Corporation Virginia,” demikian menurut blog tersebut.
Dakwa blog itu lagi, dalam surat bertarikh 18 Jun 2007, Anwar mengucapkan terima kasih kepada Gershman kerana menjemputnya berucap di The Westminster Address di Library of Congress sempena sambutan 25 tahun pentadbiran bekas Presiden AS, Ronald Reagan.
Anwar dalam surat sama turut memohon kepada Gershman agar memberi bantuan termasuk menghantar pemerhati antarabangsa ke Malaysia semasa pilihan raya umum di negara ini.
Dedah AIDC lagi, surat kedua kepada Gershman bertarikh 29 Julai 2007 pula adalah sebagai susulan kepada surat pertama berkaitan permohonannya meminta NED memainkan peranan membetulkan SPR yang didakwa Anwar tidak lagi berkecuali.
Dakwa AIDC, Gershman seperti didedahkan penulis Thierry Meyssan dalam artikel bertajuk “NED : National Endowment for Democracy – The networks of democratic interference“, adalah seorang berbangsa Yahudi dan ahli neokonservatif di AS.
Blog tersebut dalam pada itu turut mendedahkan sepucuk lagi surat yang dihantar Anwar kepada penyangak mata wang Yahudi, George Soros pada 2006 bagi mengadakan kerjasama dengan organisasi milik Soros iaitu Pengurusan Dana Soros yang berpangkalan di New York.
Blog itu mendakwa, Anwar menulis surat kepada Soros atas kapasitinya sebagai Presiden AccountAbility bagi meminta Soros bertemu dengan Ketua Eksekutif AccountAbility, Simon Zadek untuk menjalinkan kerjasama.
Dakwa AIDC, AccountAbility merupakan sebuah organisasi berpangkalan di London yang sering disebut-sebut sebagai organisasi pro-Israel yang dinaungi oleh bekas Naib Presiden AS, Al Gore dan mempunyai laman web beralamat www.accountability.org
Sementara itu, bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari ketika dihubungi Utusan Malaysia mengesahkan kewujudan surat-surat yang ditulis oleh Anwar kepada tokoh-tokoh Yahudi berkenaan.
“Saya sudah melihat surat-surat tersebut dan ia memang ditulis oleh Anwar pada 2006 dan 2007 kepada kedua-dua individu tersebut ketika itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment